FIA și Formula 1 stabilesc noi direcții pentru motoarele ce vor fi folosite din 2021 în Marele Circ

În prezența președintelui FIA, Jean Todt, reprezentanți ai FIA, ai deținătorilor drepturilor comerciale pentru Campionatul Mondial al F1 precum și ai furnizorilor actuali și posibili s-au întâlnit pe 31 octombrie la Paris pentru a discuta despre reglementările cu privire la motoarele folosite din 2021 în Marele Circ.

În conformitate cu obiectivele trasate de FIA pentru viitorul acestor reglementări care includ o reducere a costurilor, păstrarea relevanței circuitelor folosind tehnologie hibridă și îmbunătățirea sunetului mașinilor și a atractivității pentru fani, reprezentanților producătorilor le-a fost prezentat un plan pentru dezvoltarea generației următoare de regulamente.


Propunerile împărtășite au fost dezvoltate împreună de FIA și de F1 folosind informații și recomandări de la echipe, furnizori de motoare și experți externi iar cadrul general privind motoarele folosite din 2021 va fi stabilit și publicat de FIA până la sfârșitul lui 2017.
Pentru a reuși reducerea costurilor, eforturile vor continua în următoarele 12 luni pentru a defini anumite elemente ale unității de putere dar designul și dezvoltarea complete a motorului nu vor fi posibile până când informațiile nu vor fi făcute publice la sfârșitul lui 2018. În acest fel, producătorilor li se va permite să lucreze folosind specificațiile actuale ale unităților de putere.
In ultimele luni din 2017 si in 2018, FIA si Formula 1 vor colabora, de asemenea, cu echipele pentru a stabili restricții privind testele și dezvoltarea unităților de putere, precum și alte măsuri de limitare a costurilor.


Reprezentanților furnizorilor le-a fost prezentată viziunea privind principalele caracteristici propuse de FIA și F1 pentru motoarele din 2021:

  • Motoare V6 Turbo Hibrid de 1,6 litri
  • turația maximă va fi cu 3.000 de rpm mai mare pentru a îmbunătăți sunetul
  • Stabilirea unor parametri pentru a limita costurile de dezvoltare și a descuraja designul și condițiile de funcționare extreme
  • Renunțarea la MGUH (motor generator unit heat) 
  • Un MGUK (motor generator unit-kinetic) mai puternic cu un accent pus pe o implementare manuală realizată de pilot cu opțiunea de a salva energie pentru câteva tururi și de a adăuga cursei un element tactic controlat de pilot 
  • Un singur motor cu limitări de dimensiuni și greutate 
  • Dispozitive electronice standard de control și stocare a energiei
  • Un nivel ridicat al designului extern pentru a oferi capacitatea motorului / șasiului / transmisiei de schimbare pe modul „Plug-And-Play”
  • Intenția de a cerceta posibile reglementări mai stricte privind combustibilii și numărul acestora folosiți


O serie de întâlniri vor demara cu toate părțile implicate pentru a discuta și dezvolta aceste propuneri.


Secretarul General pentru Sport al FIA, Peter Bayer a declarat: „Astazi a fost făcut un pas important în dezvoltarea reglementărilor privind motoarele din 2021. FIA a lucrat împreună cu cei care dețin drepturile comerciale pentru a pune bazele acestui set de reguli care să mențină Formula 1 în vârful tehnologiei din sporturile cu motor dar care să țină cont și de provocările pe care le întâmpină cum ar fi costurile, relevanța circuitelor și experiența de care au parte fanii pe marginea pistei. Noi am considerat că este important să aducem și echipele la discuțiile de azi și să le explicăm direcția înspre care ne îndreptăm și sunt mulțumit cu răspunsul pe care l-am primit.”


Directorul general Motosports al Formulei 1, Ross Brawn a adăugat: „Motoarele din 2021 sunt un exemplu despre cum FIA ca reglementator, F1 ca deținători ai drepturilor comerciale, echipele și producători ca părți implicate direct vor conlucra pentru binele comun al sportului. Propunerile prezentate azi sunt rezultatul mai multor întâlniri care au avut loc în 2017 cu echipele care participă în 2017 în Campionatul Mondial al Formulei 1 și cu producătorii care și-au manifestat interesul de a se alătura celui mai important sport cu motor. De asemenea, am ascultat cu atenție ceea ce au avut fanii de spus despre actualele motoare și despre ce ar vrea să vadă în viitorul apropiat cu scopul de a defini un set de reguli care să asigure o propulsie mai simplă, mai ieftină și mai zgomotoasă și care să facilitize accesul în Formula 1 pentru producători noi și să reușim o echilibrare a forțelor în sport. Noua Formula 1 are obiectivul să fie lider mondial în competițiile sportive care folosesc tehnologii de vârf și de asemenea să incite, implice și să impresioneze fani de toate vârstele dar să o facă într-o manieră sustenabilă. Noi avem convingerea că viitoarele motoare vor reuși acest lucru.”

Sursa: www.fia.com

Vezi toata lista

Comentarii