
Aceasta este cea mai scumpă colecție privată de mașini din istorie care va fi scoasă la licitație
În cadrul Pebble Beach Concours d’Elegance, casa de licitații RM Auctions Sotheby's va oferi spre vânzare, pe 13 august, cea mai scumpă colecție auto privată din istorie pe care proprietarul a decis să o scoată la licitație. Evaluată la 65 de milioane de dolari, „The Pinnacle Portfolio”, așa cum a fost denumită colecția, conține 24 de mașini care au influențat istoria automobilistică și au răscolit mintea a generații întregi. Colecția proprietarului care a decis să rămână anonim combină câteva modele sport și de curse din anii 50 și 60 cu câteva dintre cele mai dorite supercar-uri moderne, unele dintre ele unice și cu o istorie bogată.
Bolizi italieni rari
În afară de LaFerrari, pe care cu siguranță proprietarul colecției îl deține, dar încă nu vrea să se despartă de el, „The Pinnacle Portfolio” reunește probabil cele mai dorite modele Ferrari din ultimii 50 de ani. Vor fi vândute un 288 GTO din 1985, un Dino 246 GTS din 1974, un F50 din 1995, un 365 GTB/4 Daytona Spider, două modele preparate de Scaglietii, un 250 GT LWB California Spider din 1964 și un 275 GTB/4 din 1967, dar și două modele Ferrari unice. Primul este un Ferrari Enzo din 2005, al cărui doar nume impresionează. Nu este însă orice Enzo ci, dacă ar fi să ne luăm după descrierea casei de licitații: „cel mai dorit și cu cea mai mare importanță istorică dintre toate unitățile Enzo construite”. Este vorba despre ultimul Enzo produs vreodată, numărul 400, pe care Ferrari i l-a dăruit regretatului Papă Ioan Paul II. Este considerat un model unicat printre cele 400, fiind dotat din fabrică cu unele opțiuni suplimentare, cum ar fi spoiler spate din fibră de carbon sau scaune Daytona.
De asemenea, colecția mai cuprinde și un alt model Ferrari extrem de rar. Acesta este versiunea de curse a lui F40, botezat F40 LM, iar mașina scoasă la vânzare este ultimul F40 LM construit și unul din doar cele două astfel de modele produse de Ferrari la Maranello.
Proprietarul colecției nu s-a oprit însă doar la bolizi Ferrari dintre mașinile italiene, ci s-a orientat și spre Lamborghini. Din colecție face parte un Lamborghini Miura P400 SV din 1971, dar și un Lamborghini Reventon din 2008. Acesta din urmă este numărul 7 din doar cele 20 de unități produse. „The Pinnacle Portfolio” este completată și cu un superb Maserati MC12 din 2005.
McLaren și Bugatti, printre staruri
Colecția nu include numai modele Ferrari rare. Viitorul posesor se va putea bucura și de un McLaren F1, dar nu unul oarecare. Va fi vândut exemplarul 63 produs, care vine în specificația LM, abreviere de la celebra cursă de 24 de ore de la LeMans. Modelul este unul din doar cele două în specificația LM produse de McLaren la fabrica din Woking și este dotat cu mai multe componente produse de constructorul britanic pentru versiunea de curse a mașinii, cum ar fi motorul LM de 691 de cai putere, pachetul „High Downforce”, dar și alte câteva modificări mecanice.
Și Bugatti este un nume important al colecției, în aceasta regăsindu-se nu unul ci două modele Veyron. Este vorba despre unitatea cu numărul 300, un Veyron Super Sport din 2012, dar și un Veyron din 2006. Nu unul oarecare, ci chiar primul Bugatti Veyron de serie produs vreodată, modelul „001”.
Uluitoarea colecție este completată de alte nume mari, cum ar fi Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, unul extrem de rar având în vedere că este complet original, Mercedes-Benz SLR McLaren din 2005, Porsche 911 Carrera RS din 1995, Porsche 356 A 1600 Speedster din 1956, Porsche 959 din 1988, Saleen S7 bi-turbo din 2005, Jaguar XJ220 din 1993, Koenigsegg CCXR din 2008 sau Toyota 2000GT din 1967.
Deși evaluată la 65 de milioane de dolari, este de așteptat ca „The Pinnacle Portfolio” să se vândă pe o sumă mult mai mare, având în vedere că licitația se va desfășura în cadrul Pebble Beach Concours d’Elegance, eveniment care atrage anual unii dintre cei mai importanți și potenți financiar colecționari de mașini din lume.
Sursa: motorauthority.com, rmauctions.com