
Când cea de-a 16-a ediție a Salonului Auto International de la Shanghai și-a deschis porțile luni, 20 aprilie 2015, singurele modele care au atras privirile presei au cele pe patru roți. Organizatorii salonului au interzis prezența modellor sumar îmbrăcate care pozau provocativ pe capotele mașinilor sau se plimbau pe lângă standuri pentru a atrage publicul. Acum, atenția vizitatorilor trebuie să fie doar asupra automobilelor pe durata celor 9 zile ale evenimentului, cel puțin asta este motivarea organizatorilor.
Desigur este o tactică de marketing dar care are un "parfum" de disperare. China este una din cele mai mari piețe, numai anul trecut s-au vândut 23,5 milioane de automobile, aproape cu o treime mai mult decât în Statele Unite.
Există aproximativ 10 showroom-uri auto importante în întreaga lume în fiecare an, ce pot fi trecute la categoria "prezență obligatorie" de către constructorii de automobile.
În China, acest eveniment este la un alt nivel, oferind platformă avansată ca producătorii auto să arate atuurile față de concurenți sau să își consolideze pozițiile de leaderi pe anumite segmente.
Însă rentabilitatea dintre participarea la eveniment și vânzările efective în showroom-uri ale dealerilor este de cele mai multe ori incertă.
Dar, ceea ce este sigur este dimensiunea și amploarea show-ului de la Shanghai. Ca să înțelegeți aceste coordonate, de exemplu, suprafața totală expozițională a Salonului Auto de la Detroit ar acoperi doar una dintre cele opt săli de expoziție din acest an de la Shanghai.
Aici, la Shanghai, ideea este de a aduce cât mai multe modele la eveniment, chiar dacă acestea nu sunt toate noi. Așadar, nu e de mirare că locul de desfășurare a Show-ului Auto de la Shanghai a fost mutat în acest an pe o suprafaţă de două ori mai mare decât anul trecut. Zona de expoziție cuprinde 350.000 de metri pătraţi, sau cât aproape 100 de terenuri de fotbal.
Salonul Auto de la Shanghai va fi deschis publicului în perioada 22-29 aprilie 2015.