Muzeul auto cubanez

Din cauza preturilor astronomice la automobilele noi impuse de guvernul de la Havana, cubanezii se vad inca nevoiti sa se foloseasca de masinile mai vechi de 50 de ani. Vezi o galerie cu modele impresionante!

Guvernul de la Havana a ridicat in ianuarie interdictia care nu le permitea oamenilor sa cumpere automobile noi. Astfel, de la inceputul anului, cubanezii sau rezidentii isi pot achizitiona masinile visate, noi sau second-hand, fara aprobari de la autoritati, insa preturile de cel putin patru ori mai mari transforma visurile acestora in cosmaruri.

Conform declaratiilor autoritatilor, 75% din veniturile obtinute din vanzarea autoturismelor noi ar fi investite in sistemul public de transport. Cu cele 50 de vehicule vandute in prima jumatate a anului s-au obtinut doar 1,28 milioane dolari, departe de planurile guvernului cubanez.

Preturile mari impuse au atras atat nemultumirea cubanezilor dar si furnizorilor de masini. Liberalizarea pietei auto a inceput in 2011, cand au aparut si alte masini dar vechi de cativa ani. Pana in 2011, cubanezii puteau vinde si cumpara liber doar masini care se aflau in tara dinainte de revolutia din 1959, pentru modele "mai noi" un cubanez avea nevoie de aprobari din partea autoritatilor.

Acestea fiind datele situatiei actuale, batranii bolizi de peste jumatate de secol raman principala atractie turistica a tarii, vehicule in mare parte de provenienta americana (Chevrolet, Cadilac, Ford, chiar si Plymouth) dar si sovietica (in general Lada), URSS fiind principalul sustinator al politicii de la Havana inainte de 1991.
 

 

cuba 01
cuba 02
cuba 03
cuba 04
cuba 05
cuba 06 taxi
cuba 07 taxi
cuba 08
cuba 09 taxi 6 usi
cuba 10
cuba 11
cuba 12
cuba 13
cuba 14
cuba 15
cuba 16
cuba 17
cuba 18
cuba 19
cuba 20
Vezi toata lista

Comentarii