
Premierul României, Victor Ponta, a prezentat astăzi, în faţa grupurilor parlamentare USL strategia de dezvoltare a reţelei de autostrăzi 2014-2018. Şi pentru a fi sigur că proiecte ca acesta vor fi continuate şi după ce nu va mai fi premier, Ponta a propus şi elaborarea unui proiect de lege prin care guvernele viitoare să aibă obligaţia să continue proiectele începute.
“Prezint un proiect al USL, acela de a avea în mod realist o reţea de autostrăzi care să fie construită, nu doar proiectată. Am stabilit anul 2018 ca orizont posibil de realizare a acestor autostrăzi nu întâmplător 2018 - sunt 100 de ani de când România a fost unită politic, dar nu este unită ca infrastructură”, a declarat Victor Ponta, conform Mediafax. Premierul îşi doreşte ca anual va fi alocată construcţiei de autostrăzi o sumă cuprinsă între 750 de milioane şi un miliard de Euro, Parlamentul şi Guvernul urmând să decidă în fiecare an în ce direcţie alocă această resursă. Ponta a mai anunţat că există deja finanţat, în lucru, aproape de a fi inaugurat sau în fază de licitaţie tronsonul Nădlac-Arad şi tronsonul Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu, care este în lucru şi din care la sfârşitul anului 2013 se dau în folosinţă încă patru tronsoane totalizând 105 km şi că s-a finalizat licitaţia pentru autostrada Sebeş-Turda. De asemenea, cu finanţarea din fonduri de coeziune, va fi demarată construcţia autostrăzii Piteşti-Râmnicu Vâlcea, primul tronson care trece pe la Curtea de Argeş, dar şi autostrada Ungheni-Târgu-Neamţ-Bacău şi încă trei tronsoane, respectiv Bucureşti-Buzău-Focşani, autostrada Sud Bucureşti-Alexandria şi segmentul Craiova-Calafat.
Conform premierului, din fondurile de dezvoltare regională pot fi finanţate cu 1,8 miliarde de euro segmentele Sibiu-Braşov şi Braşov-Bacău. În ceea ce priveşte autostrăzile care vor fi finanţate în regim de concesiune sau parteneriat public-privat, pe data de 9 decembrie se depune oferta finală pentru tronsonul Comarnic-Braşov. De asemenea, tot prin această formă de finanţare, se află într-o procedură avansată centura Sud care va uni autostrada Piteşti-Bucureşti de Bucureşti-Constanţa, în timp ce lucrările la autostrada Piteşti-Craiova ar putea să înceapă de anul viitor.
Sursa: Mediafax