Autostrăzile din România ocolesc fabricile auto

În ciuda faptului că România are doi mari producători auto, infrastructura naţională este mult în urmă şi ar putea afecta negativ producţia Dacia şi Ford

România se poate lăuda cu faptul că este una din puţinele ţări din estul Europei care are doi mari producători auto, Dacia şi Ford. În ciuda acestui fapt, infrastructura rutieră a ţării nu numai că nu ţine pasul cu nevoile celor două fabrici, dar guvernanţii par să şi ocolească cei doi coloşi industriali atunci când vine vorba de noi proiecte de infrastructură.
Conform Hotnews, preconizata autostradă Sibiu - Piteşti ar putea să nu se mai facă în următorii şapte ani, ministrul marilor proiecte, Dan Şova, dorind să schimbe ruta coridorului IV pe ruta Sibiu-Braşov. “Mutarea ar fi un dezastru pentru Uzina Dacia. La ora actuală, noi livrăm pe coridorul Piteşti - Vâlcea - Sibiu - Nădlac 220.000 de autoturisme anual. Să împărţim această cifră la maxim şapte vehicule, atâtea câte intră pe un trailer, şi rezultă circa 40.000 de trailere care vor trebui să meargă în continuare pe acest traseu chinuit. Nu ştiu ce vor cu această încercare şi de ce au luat în calcul o schimbare a traseului fără să ţină cont de deserviciul pe care l-ar face Uzinei Dacia şi economiei româneşti. Renunţarea la autostrada Sibiu - Piteşti se va simţi în preţul final al autoturismelor noastre şi, în cele din urmă, noi, Dacia, şi noi, ca economie, vom avea de pierdut în faţa concurenţei”, a declarat pentru Hotnews Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia.

Situaţia şi mai gravă la Ford

Dacă uzina Dacia se află totuşi în preajma unei autostrăzi, Bucureşti-Piteşti, nu acelaşi lucru se poate spune şi de uzina Ford de la Craiova. Nicio autostradă nu tranzitează zona, iar proiectul unui drum expres sau autostradă pe ruta Craiova-Piteşti pare să se fi împotmolit. La aproape un an de când autorităţile au anunţat că urmează să se construiască o autostradă Craiova-Piteşti de către o firmă privată care să primească apoi autostrada în concesiune timp de 30 de ani, proiectul nu a mers mai departe de publicarea acestuia în sistemul electronic de achiziţii publice. Noua autostradă nu numai că ar ajuta Ford să livreze mai uşor maşinile produse în Bănie, dar ar şi “lega” cele două fabrici de la Craiova şi Piteşti. “Noi aşteptăm două autostrăzi: Piteşti - Sibiu şi Piteşti – Craiova, ca să putem avea aceiaşi furnizori cu Ford”, a declarat pentru Hotnews Nicolae Pavelescu, liderul sindicatului Automobile Dacia.

Sursa: Hotnews
 

Vezi toata lista

Comentarii