A fi sau a nu fi hostess la saloanele auto? Decadenţă sau strălucire?

Există o lege nescrisă, admisă de toți producătorii auto: succesul promovării mașinii este direct legat de atractivitatea hostessei.

Prezența lor și, implicit vestimentația sumară au fost intens dezbătute de-a lungul timpului. Această dezbatere a avut ca efect schimbarea codului vestimentar și impunerea unui soi de așa-zisă decență. Pentru americani cel puțin, o numim evoluție, ținând cont că prin ‘70 aplicau hostessele nude direct pe mașină. Chinezii au dat-o dintr-o extremă în alta, dacă în 2012 au avut măreața idee da a folosi fetițe de 5 ani îmbrăcate în bikini la un salon auto al cărui nume nu va fi menționat, în 2015 guvernul a interzis folosirea modelelor. Reacțiile publicului în 2017 sunt diferite, unii spun ca nu ar mai participa la saloanele auto dacă producătorii nu ar mai folosi modele, alții spun că prezența unei fete frumoase este menită să compenseze lipsurile mașinii, altele nu lasă garda jos și continuă lupta anti-discriminare.
Dar ce înseamnă de fapt să fii hostess la un salon auto? Pe lângă atribuțiile fizice evidente, trebuie să te prezinti la casting, la pre-selecție, urmată de selecția efectivă, să faci training - da, va trebui să și prezinti mașina, să defilezi pe tocuri cel putin 10 ore pe zi timp de 11 zile, în cazul Salonului Auto de la Geneva, să păstrezi un zâmbet permanent în tot acest timp. De reținut că unele branduri au cerințe specifice: italienii caută brunete, scandinavii fete blonde. De asemenea, anumite branduri angajează barbați, îmbracati la costum și cravată, care să le (re)prezinte mașinile. Dacă într-o zi toate brandurile ar decide să angazeje doar barbați cu sigurantă feministele ar porni un nou razboi anti-discriminare. Greu sau nu, este un job ca oricare altul iar remunerația este pe masura efortului depus.
Revenind la Geneva, Salonul Auto de aici s-a ținut prima dată în 1905 iar mâine începe cea de-a 87-a ediție și este considerat unul dintre cele mai importante saloane auto internaționale. Cum Elveția nu dispune de o industrie auto proprie, salonul este un mediu concurențial echitabil pentru companiile auto din lume. Eleganța show-ului este totală, inclusiv în ceea ce privește îmbrăcămintea hostesselor. Aici veți vedea rochii lungi până în pământ, pantaloni și sacou, cel mult un mic decolteu la o rochie până la genunchi sau invers, daca rochia este mai scurtă partea de sus va fi acoperită. Cu greu veți detecta o rochie care să fie și scurtă (o palmă peste genunchi) și cu decolteu inclus, dar va fi purtată cu stil. Este, de departe, cea mai corectă reprezentare a mașinilor expuse. Cine își permite să cumpere o mașină la prețul celor de aici, cu siguranță are la fel de mult bun-gust și în opțiunile vestimentare, proprii sau ale celor cu care se asociază. 


La multi ani, doamnelor! La mulți ani și domnilor care știu să vă aprecieze în fiecare zi, nu doar de 8 martie!

Comentarii