Frumoasa și bestia, versiunea Aston Martin

Producătorul britanic a lansat pe piață în ultima săptămână două modele diamentral opuse

Aston Martin a încheiat luna februarie în forță, odată cu lansarea a două noi modele. Acestea sunt câte se poate de diferite, dar înglobează perfect caracteristicile pentru care producătorul britanic este cunoscut în lumea întreagă: rafinament și lux pe de o parte și istoria bogată în motorsport pe cealaltă.

 
Aston Martin Lagonda Taraf
 
Aston Martin a anunțat că ultra-exclusivistul model Lagonda Taraf, construit inițial exclusiv pentru bogații din Orientul Mijlociu va fi acum disponibil și în câteva țări din Europa continentală, Marea Britanie și Africa de Sud. Descrisă de companie ca fiind: „cea mai rafinată dintre mașinile rapide”, Aston Martin Lagonda Taraf va fi construită manual, în fabrica diviziei de personalizare a companiei, Q, de către aceeași oameni care au oferit lumii și modelul One-77. Caroseria mașinii este din fibră de carbon, iar interiorul este unul cât se poate de luxos. Pentru a putea vinde super-sedanul în Europa, inginerii Aston Martin au fost nevoiți să readapteze modelul pentru ca acesta să poată fi construit și cu volan pe partea stângă. Aston Martin Lagonda Taraf este propulsată de un motor V12 de 6 litri, care oferă 550 de cai putere, iar pentru a se asigura de exclusivitatea modelului, Aston Martin a luat decizia ca maşina să nu fie construită în mai mult de 200 de exemplare. Producătorul britanic refuză să ofere un preţ oficial pentru noul model, motivând că acesta va diferi foarte mult de la o maşină la alta, având în vedere că fiecare client o poate modifica substanţial, după bunul plac, prin intermediul diviziei de personalizare Q. 
 
Aston Martin Vulcan
 
În contrast total cu „rafinamentul” lui Lagonda, Aston Martin a prezentat şi radicalul Vulcan, un model exclusiv pentru circuit, despre care producătorul spune că este „cea mai intensă şi mai trepidantă creaţíe a Aston Martin”. Descrierea britanicilor este una cât se poate de corectă, noul Vulcan având un design radical, totul fiind supra-dimensionat, de la grila faţă integrată în splitter-ul faţă până la uriaşul spoiler spate sau la fel de masivul deflector spate. Fiind un model pentru circuit, Aston Martin Vulcan beneficiază de un şasiu monococ din fibră de carbon, un diferenţial cu alunecare limitată, etrieri Brembo de curse, discuri de frână ceramice de carbon, cuşcă de protecţie, suspensie cu amortizoare ajustabile sau un sistem ABS ajustabil de către şofer.
Motorul lui Aston Martin Vulcan este unul pe măsura aspectului: un V12 aspirat natural de 7 litri, care produce mai mult de 800 de cai putere, acesta fiind conectat la o cutie de viteze secvenţială cu şase rapoarte. De asemenea, Aston Martin spune că noul Vulcan are un raport greutate/putere mai mare decât cel al maşinilor GTE care concurează în FIA World Endurance Championship. 
Toată această putere nu poate fi stăpânită de oricine, motiv pentru care Aston Martin a pregătit pentru viitorii posesori un program special de instruire. Acesta include lecţii de pilotaj pe circuit cu piloţi profesionişti şi acces la câteva dintre modelele sport ale Aston Martin, care să îi pregătească pe norocoşii posesori pentru „furia” noului model. Aston Martin Vulcan va fi construit într-o serie limitată de doar 24 de unităţi.
 
Sursa: Aston Martin
 
aston martin lagonda taraf_1
aston martin lagonda taraf_2
aston martin lagonda taraf_3
aston martin lagonda taraf_4
aston martin vulcan_01
aston martin vulcan_02
aston martin vulcan_03
aston martin vulcan_04
aston martin vulcan_05
aston martin vulcan_06
aston martin vulcan_07
aston martin vulcan_08
aston martin vulcan_09
aston martin vulcan_10
Vezi toata lista

Comentarii