
Succesorul lui Veyron este la fel de spectaculos așa cum a fost și predecesorul său
Bugatti a lansat la Salonul Auto de la Geneva succesorul lui Veyron, model care la lansarea sa a redefinit standardele în industria auto. Cu asemenea predecesor, Bugatti a avut o misiune aproape imposibilă, dar primele semne indică faptul că a reușit. Dacă la capitolul aspect surprizele nu sunt uriașe, designul noului Bugatti Chiron fiind unul evolutiv și nu unul complet nou față de Veyron, aproape orice altceva este nou. Aproape toate componentele sunt complet noi, iar noul Chiron promite să fie mai bun decât predecesorul său din toate punctele de vedere.
Cifrele legate de performanță ale lui Bugatti Chiron sunt pe măsura așteptărilor, adică mai spectaculoase decât ale lui Veyron, ceea ce reprezintă o performanță în sine. Motorul W16 quad-turbo de 8 litri a fost complet reconstruit, iar acum oferă numai puțin de 1.479 de cai putere și un cuplu maxim de 1.600 Nm. Grație uriașului propulsor și a unei transmisii cu dublu-ambreiaj și șapte rapoarte, Bugatti Chiron reușește sprintul de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 2.5 secunde, sprintul de la 0 la 200 km/h în mai puțin de 6.5 secunde și sprintul de la 0 la 300 km/h în 13.6 secunde. De asemenea, viteza maximă este și ea una uriașă, valoarea exactă urmând a o afla ulterior. Deocamdată, Bugatti s-a limitat să anunțe că a limitat electronic bolidul ca acesta să nu poată atinge mai mult de 420 km/h.
Noul Bugatti Chiron va fi produs în doar 500 de exemplare și, așa cum era de așteptat, prețul este unul pe măsura performanțelor: 2.4 milioane de euro. În ciuda prețului, 150 din cele 500 de bucăți au fost deja comandate, primele livrări fiind programate în octombrie.
Sursa: Bugatti